Παρασκευή 26 Ιουνίου 2026

Είναι αυτό δημοκρατία;

 

[ Γιώργος X. Παπασωτηρίου /artinews.gr/ 27.06.26 ]


Για ποια δημοκρατία μιλάτε; Για ποια ψήφο του λαού για τον λαό; Το χρήμα είναι που κερδίζει τις εκλογές. 50 δισεκατομμυριούχοι στις ΗΠΑ αγοράζουν τις εκλογές. Πέντε-έξι ολιγάρχες αγοράζουν και τις εκλογές στην Ελλάδα.  

Στις ΗΠΑ οι δισεκατομμυριούχοι έχουν ρίξει πάνω από 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια για τις ενδιάμεσες εκλογές, γράφει η Ουάσινγκτον ποστ. 

Το φαινόμενο δεν είναι καινοφανές. Τις εκλογές τις κερδίζουν εκείνοι που καταφέρνουν να εξαγοράσουν τα «πακέτα ψήφων» των «κάτω» έγραφε πριν πολλά χρόνια ο σύμβουλος του Μπιλ Κλίντον, Λέστερ Θόροου. Το πολιτικό σύστημα λειτουργεί συνολικά «προς όφελος λίγων μεγάλων συμφερόντων», σημείωνε και ο νομπελίστας οικονομολόγος Πωλ Κρούγκμαν.  

Στην Ελλάδα οι μεγάλες επιχειρήσεις «αγόραζαν» πάντα το αποτέλεσμα των εκλογών. 16 δις (επί Σημίτη) μοιράστηκαν στα μέσα ενημέρωσης, στα ενοίκια προεκλογικών κέντρων, στο εκλογικό υλικό, στις μετακινήσεις οπαδών και ψηφοφόρων, στην εξαγορά διαμορφωτών της κοινής γνώμης (δημοσιογράφων, αρθρογράφων, διαφημιστών) κ.ά.. Δεν είναι τυχαίο ότι οι μεγαλοεπιχειρηματίες διαθέτουν ζημιογόνα ΜΜΕ για να επηρεάζουν το πολιτικό σύστημα και να κάνουν τις "δουλειές" τους! 

Είναι αυτό δημοκρατία;  

“Η δημοκρατία πρέπει να είναι ένας άνθρωπος, μία ψήφος, όχι δισεκατομμυριούχοι που αγοράζουν πολιτικούς. Ναι. Πρέπει να τερματίσουμε το Citizens United και να απαγορεύσουμε τα Super PACs” γράφει στο X o γερουσιαστής Μπέρνι Σάντερς. 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Είναι αυτό δημοκρατία;

  [ Γιώργος X. Παπασωτηρίου /artinews.gr / 27.06.26 ] Για ποια δημοκρατία μιλάτε; Για ποια ψήφο του λαού για τον λαό; Το χρήμα είναι που κ...