Οι Ευρωπαίοι αδυνατούν να καταλάβουν τι συμβαίνει με τα κερδοσκοπικά κεφάλαια. Η σύγχυση οφείλεται στο γεγονός ότι παραγνώρισαν την ελληνική τραγωδία, αποδίδοντάς την αποκλειστικά στις ελληνικές παθογένειες και όχι στην παθογένεια του ίδιου του συστήματος. Τότε οι κερδοσκόποι που «χτυπούσαν» αλύπητα την ελληνική οικονομία αποκαλούνταν «επενδυτές», ενώ οι Έλληνες «απατεώνες». Τώρα ο πλήρης αιφνιδιασμός, ενώ οι επενδυτές έγιναν παρανοϊκοί κερδοσκόποι, που επιχειρείται να εξηγηθούν οι πράξεις τους μέσω του Φρόυντ και του Λακάν! Κάποιοι μάλιστα ανακαλύπτουν στον Κέυνς φροϋδικές αναφορές για τη «λιβιδική οικονομία, όπου η υπερσυσσώρευση εξηγείται με τον «πρωκτερωτισμό» και το μύθο του Μίδα που επιδίωκε μέσω της συσσώρευσης να αντιμετωπίσει το φόβο του θανάτου. Έρως και θάνατος λοιπόν. Και το θέμα είναι αν θα επικρατήσει ο έρως ως δημιουργία ή ο θάνατος ως συσσώρευση, ανισότητες, συγκρούσεις, καταστροφή του περιβάλλοντος κ.ά. Το σημαντικότερο όμως σήμερα είναι ότι η καταστροφή εξακολουθεί να εμφανίζεται φενακισμένη, καθώς τα συγκεκριμένα συμφέροντα είναι «κρυμμένα» πίσω από τα φαντάσματα των περίφημων «αγορών» που υπερίπτανται του πλανήτη, θέτοντας κανόνες άγριας λιτότητας, απολύοντας εργαζόμενους, εξαθλιώνοντας συνταξιούχους. Και να, που μέσα από το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο εμφανίστηκαν οι ΗΠΑ για να θέσουν όρους και να καταδικάσουν σε «θάνατο» τις χώρες που έχουν χρέος πάνω από το 100% του ΑΕΠ τους, όπως η Ελλάδα.
Το χειρότερο από τη διαπίστωση αυτής της πραγματικής κατάστασης είναι ότι σε μία κοινωνία ξένωσης, όπως η ελληνική, η ίδια η κυρίαρχη τάξη βρίσκεται σε κατάσταση ξένωσης» διότι «δεν μπορεί να φενακίσει την υπόλοιπη κοινωνία με την ιδεολογία της χωρίς την ίδια στιγμή να φενακίζεται και η ίδια». Και οι «πάνω» στην Ελλάδα είναι παραμυθιασμένοι. Γιατί κάθε τι που μας παρουσιάζεται στον κοινωνικο-ιστορικό κόσμο, οι πραγματικές, ατομικές ή συλλογικές, πράξεις –η εργασία, η κατανάλωση, ο πόλεμος, ο έρωτας- τα άπειρα υλικά προϊόντα αναγκαία για την επιβίωση μιας κοινωνίας μας δίνονται συνυφασμένα (σ.σ. περιτυλιγμένα) με το συμβολικό. Και το τελευταίο έρχεται σήμερα από την άλλη άκρη του Ατλαντικού και επιβάλλεται σε όλους και παντού. Μια δεδομένη μορφή οργάνωσης της οικονομίας, υπάρχει κοινωνικά ως κυρωμένο συμβολικό σύστημα. Όταν όμως το σελοφάν του συμβολικού ξεσκίζεται με το μαχαίρι της αδικίας, τότε τρίζουν τα θεμέλια της ίδιας της δοσμένης οργάνωσης της οικονομίας.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Γυναικοκτονία: Η ιστορία του όρου
[ ARTI news / Κόσμος / 15.12.24 ] Στα άρθρα που αφιερώθηκαν για τη δολοφονία της ηθοποιού Marie Trintignant την 1η Αυγούστου 2003 ...
-
Τώρα το τίποτα. Πριν ν’ ανθίσει η ομορφιά. Προτού η αθωότητα προλάβει να αμαρτήσει, πριν να μεταλάβει τα άχραντα μυστήρια του έρωτα χάθηκε σ...
-
Δεν θα μιλήσουμε σήμερα, τελευταία ημέρα του 2012, ούτε για τη λίστα Λαγκάρντ, ούτε για το «σωματίδιο του θεού»(ή αλλιώς το μποζόνιο του Χιγ...
-
Η Γερμανίδα καγκελάριος Άγκελα Μέρκελ δήλωσε, χθες, ότι δεν αποκλείει ένα μελλοντικό «κούρεμα» του ελληνικού δημόσιου χρέους. Γιατί τότε δεν...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου