Τετάρτη 8 Ιανουαρίου 2014

Φανφάρες και επικοινωνιακή ξηρό-τητα

Φανφάρες, θεατρινισμοί και μικρομέγαλος επαρχιωτισμός για εσωτερική κατανάλωση κατά την επίσημη ανάληψη της προεδρίας της ΕΕ από την Ελλάδα. Κατά τα άλλα η είδηση πέραν της Ελλάδας φιλοξενείται στα μονόστηλα των εφημερίδων. Κάποιες απ’ αυτές αναφέρονται με την ευκαιρία και στην οικονομική και κοινωνική κατάσταση της Ελλάδας. Συγκεκριμένα, σε άρθρο της Mathilde Damge με τίτλο «Η Ελλάδα, προεδρεύουσα της ΕΕ, σε τρία γραφήματα» η έγκυρη γαλλική εφημερίδα Le Monde στην ηλεκτρονική της έκδοση επισημαίνει την ανεργία των νέων που φθάνει στο 60%, ότι το Χρηματιστήριο Αθηνών έχει πέσει μέσα σε πέντε χρόνια από τις 5000 μονάδες στις 600 αλλά και ότι η Ελλάδα παραμένει στα 60 πρώτα λιμάνια στον κόσμο καθώς αξιοποιεί το γεωγραφικό της πλεονέκτημα. Σημειώνεται, μάλιστα, ότι η ανάπτυξη της παραγωγικότητας των λιμανιών συνεισέφερε στην άνοδο κατά 8% του ΑΕΠ (περισσότερο και από τον τουρισμό). Η γαλλική εφημερίδα παραθέτει και τις αντιστικτικές –και με έντονη ειρωνική απόχρωση- αναφορές στα… success stories, στην… «επιστροφή στις αγορές το 2014» αλλά και την έντονα φιλική προς τους Έλληνες εφοπλιστές επισήμανση ότι αυτοί «δέχτηκαν να συμμετάσχουν συμβολικά στην εθνική προσπάθεια»! Και πίσω από τις μονόπλευρες αναλύσεις, πίσω από τις γιορτές, τα επικοινωνιακά "παίγνια" και τα υπό διαμόρφωση νέα διλλήματα-εκβιασμοί εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπινες ζωές εξαφανίζονται στον Καιάδα ενός νέου ολοκληρωτισμού όπου οι εργαζόμενοι θεωρούνται περιττοί. Την ίδια ώρα η επικοινωνιακή ξηρό-τητα καλά κρατεί.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Γυναικοκτονία: Η ιστορία του όρου

  [   ARTI news   /   Κόσμος   / 15.12.24 ] Στα άρθρα που αφιερώθηκαν για τη δολοφονία της ηθοποιού Marie Trintignant την 1η Αυγούστου 2003 ...