Δευτέρα, 25 Αυγούστου 2008

Μπάιντεν, Μαντόνα και Μακέην

Ο Μπάιντεν φιλέλληνας! Για μία ακόμα φορά η ελληνική προσέγγιση της αμερικανικής υπερδύναμης γίνεται με ευήθη τρόπο. Ο Μπάιντεν είναι πρώτα απ’ όλα Αμερικανός και θα υποστηρίζει τα συμφέροντα των ΗΠΑ. Εξάλλου, όλοι οι αμερικανοί, δημοκρατικοί και ρεπουμπλικάνοι, θεωρούν τον αμερικανικό λαό ως τον «εκλεκτό λαό» που θα αλλάξει τον κόσμο. Η μόνη διαφορά τους είναι πως κάποιοι θεωρούν αυτή την αποστολή επιβεβλημένη από «τον άνεμο της ιστορίας» (Χέγκελ), ενώ οι πιο πολλοί κατ’ ευθείαν από το θεό(Βίβλος)! Η σύγχυση, βέβαια, δεν είναι μόνο ελληνικό ή ευρωπαϊκό φαινόμενο, είναι και αμερικανικό. Δεν είναι τυχαίο ότι η Μαντόνα παρομοίασε τον Μακέην με τον Χίτλερ. Και άλλοι, όπως ο Βόννεγκατ, μίλησαν για την αποκτήνωση του κόσμου από την Ουάσινγκτον και πως γι’ αυτό όλοι «μας φοβούνται(σ.σ. τους αμερικανούς) και μας μισούν όπως τους Ναζί». Υπάρχει, άραγε, ομοιότητα μεταξύ των αμερικανών και των ναζί; Από τη στιγμή που οι αμερικανικές κυρίαρχες ελίτ αναγάγουν σε μοναδική παγκόσμια αξία τη δική τους εθνική κουλτούρα (εκλεκτός λαός, αμερικανικό όνειρο), αρνούμενες το σεβασμό στους άλλους λαούς και την κατακτημένη διιστορική αξιοπρέπειά τους, κάνουν ακριβώς ό,τι και οι ναζί. Κάποιοι αποδίδουν τη ναζιστική αυτή συμπεριφορά σε ψυχοπαθολογικούς παράγοντες. Δεν είναι τυχαία η «τρελοποίηση» από πολλούς τόσο του Χίτλερ όσο και του Μπους. Όμως κανείς από τους δύο δεν ήταν ή είναι τρελός. Η αμερικανίδα συγγραφέας Όουτς σημειώνει: «Δεν μπορούσες να ισχυριστείς ότι οι Ναζί ήταν παράφρονες, γιατί τα στοιχεία δείχνουν ότι ήταν απόλυτα, υπολογιστικά λογικοί. Στην υπηρεσία της παράνοιας, αλλά πάντως λογικοί». Το ίδιο ισχύει και με τους αμερικανούς. Αλλά όχι όλους. Οφείλουμε να διακρίνουμε τους «πάνω» και τους «κάτω». Ο «κάτω κόσμος» βιώνει ένα Ολοκαύτωμα, όχι από παράφρονες, αλλά από ορθολογικούς υπολογιστές(Όουτς).
Εκείνο που θέλω να πω είναι πως οι «ψυχοπαθείς» δεν είναι ψυχοπαθείς αλλά εντελώς Πραγματιστές, που όντως είναι «εγγενώς ασυνείδητοι», που δεν αμφιβάλλουν ποτέ για τις πράξεις τους, αφού δεν τις σκέφτονται, αλλά τις κρίνουν εκ των υστέρων με κριτήριο το όφελος.

Δεν υπάρχουν σχόλια: